A Sprint Kft.-nél kialakításra és bevezetésre

kerülő vállalatirányítási rendszerhez

kapcsolódó projekt bemutatása

 

 

 

A Sprint Kft. új, integrált vállalatirányítási rendszerének létrehozása, működtetése, ezzel a vállalti folyamat-menedzsment, a vállalkozás által nyújtott szolgáltatások hatékonyságának növelése, valamint a cég jövedelemtermelő képességének erősítése”

GOP-2.2.3-09-2010-0128

 

A Sprint Nyomdaipari Szolgáltató és Ügynöki Kft. a GOP-2.2.3-09-2010-0128 jelű, „A Sprint Kft. új, integrált vállalatirányítási rendszerének létrehozása, működtetése, ezzel a vállalti folyamat-menedzsment, a vállalkozás által nyújtott szolgáltatások hatékonyságának növelése, valamint a cég jövedelemtermelő képességének erősítése” című pályázat megvalósítására 17.456.000.- Ft uniós támogatást nyert az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében. A 35 millió forint összköltségvetést meghaladó új vállalatirányítási rendszer kialakítása (hardver és szoftver háttérrel) és bevezetése valósult meg.

 

Cégünk a projekt kapcsán az alábbi tevékenységeket vállalta és teljesítette:

 

2011 áprilisában beszerzésre és üzembe helyezésre kerültek az alábbi hardver eszközök (melyek a vállalatirányítási rendszer zavartalan működését szolgálják):

  • 1 db Szolgáltató szerver,

  • 1 db Fájl szerver,

  • 4 db Adatgyűjtő,

  • 1 db Access Point,

  • 4 db Irodai PC,

  • 2 db Kis-formátumú irodai PC,

  • 2 db Scanner,

  • 1 db Irodai szünetmentes tápegység,

  • 5 db Zavarszűrő,

  • 1 db Szerver szünetmentes tápegység,

  • 2 db Skype telefon és

  • 1 db Nyomdai Proof rendszer

 

A vállalatirányítási rendszerhez jelen projekt keretében 11 szoftver modul került kialakításra és bevezetésre. Ezek megvalósítása a következő ütemezésben történt:

 

3 modul elkészítése történt meg 2011 júliusára:

  • Elektronikus iratkezelés,

  • Táv- és csoportmunka és

  • Intranet.

 

A táv- és csoportmunka által érintett Digitális nyomtatás és CTP szolgáltatások, valamint a távkommunikáció és megoldásai kerültek kifejlesztésre, telepítésre. Az elektronikus iratkezelés e-mail, fax és analóg levelek iktatását teszi lehetővé. Az ügyféltörzs minden telepített alrendszerben használatos, így az is telepítésre került.

 

2012. április 30-ig a szoftver eszközökből a további 3 modul elkészítése is megtörtént:

  • ERP moduljai (6 részmodullal)

  • Munkafolyamat irányítási rendszer

  • Interoperabilitást biztosító komponens elkészítése.

 

 

A munkafolyamat irányítási rendszer a nyomdában zajló munkafolyamatok nyomon követésének, ütemezésének támogatására jött létre. Az interoperabilitást biztosító komponens a levelezőprogramok támogatására kifejlesztett rendszer. Az ERP modul keretében az alábbi 6 részmodul készült el: Raktár rendszer, Humán erőforrás és Flotta/Géppark kezelés, Értékesítési folyamatok támogatása, CMR Portál modul, Hírlevél motor.

 

 

2012. április végéig a következő Hardverhez és szoftverhez kapcsolódó szolgáltatások is teljesültek:

  • Betanítás, oktatás és

  • Tanácsadás, adatfeltöltés-migráció

 

Migrálás: a vállalat előélete során keletkezett, a további ügymenethez szükséges dokumentumok feltöltése a rendszerbe, valamint a folyamatos gyártású termékek értékesítési adatainak felvitele.

Betanítás, oktatás, szaktanácsadás során megtörtént a rendszer minden érintett felhasználójának felkészítése a használatra, a bevezetési időszak során intenzív supportálás, helyszínen történő személyre szabás.

 

A projektet folyamatosan kísérte a vállalt tájékoztatási és nyilvánossági feladatok (projekt kommunikáció) teljesítése. Azaz a projekt megvalósítási helyszínein kihelyezett „C” és „D” típusú táblák, a partnereket tájékoztató honlap menüpontok, elektronikus hírlevelek (a projektről közérthető tájékoztatóként), valamint az egyes projekt tevékenységekről folyamatosan igazoló fotódokumentáció is készült.

 

A rendszert 2012 áprilisától folyamatosan teszteltük. A tesztelés során észlelt hiányosságokat korrigáltuk, így 2012. novemberétől az új vállalatirányítási rendszer a Sprint Kft. termelési folyamatainak elválaszthatatlan részét képezi majd.